MMORPG, czyli masowe granie

MMORPG, czyli masowe granie
www.eugeniuszmalkowski.pl

Dostępność gier RPG na rynku jest duża, a zapotrzebowanie na nie również jest spore. Gry fabularne okazały się bardzo atrakcyjną opcją dla ludzi, którzy szukali rozrywki ambitniejszej i osadzonej w pełni odwzorowanym, fikcyjnym świecie. Z kolei dynamiczny rozwój internetu sprawił, iż sieć stała się doskonałym kanałem dystrybucji rozmaitych treści, w tym również gier.

Wynikiem tej sytuacji było pojawienie się gier przeglądarkowych, które w szybkim tempie zaczęły zdobywać uznanie graczy. Aktualnie szacuje się, że za pomocą przeglądarek w gry typu MMORPG gra ponad 60 milionów ludzi, z czego ponad 40 milionów to wyłącznie mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Być może w skali globalnej statystyki te nie są aż tak imponujące, jednakże muszą robić wrażenie tak czy owak.

Ideą gier MMORPG jest to, że wiele milionów ludzi może udzielać się równolegle w tym samym wykreowanym świecie. Możliwość tworzenia interakcji pomiędzy nimi podnosi walory społecznościowe i uatrakcyjnia rozgrywkę – mamy bowiem możliwość rozwijać nowe wątki z udziałem realnych osób z różnych stron świata, które po prostu wcielają się w postaci z gry. Ta różnorodność wynika z tego, że w większości takich tytułów możemy od podstaw wykreować swoją postać.

Nadać jej imię, cechy fizyczne, strój czy dobrać uzbrojenie. Dużym walorem takich gier, który miał znaczny wpływ na ich sukces, jest dostępność za darmo. Założenie konta jest zwykle bezpłatne, a my dostajemy pełnię opcji przewidzianych przez twórców.

Czasami pojawiają się opcje zakupienia dodatkowych mocy lub przedmiotów podnoszących nasze atuty w grze. Służą temu zwykle wirtualne waluty, których pakiety kupuje się za prawdziwe pieniądze. Wiele pozycji obywa się jednak bez takich elementów.